Egzamin na nowych zasadach

[Głosów:0    Średnia:0/5]

…czyli jak sprawdził się nowy system egzaminowania i szkolenia?

Różne pytania dla zdających w różnych miastach. Kserowanie dokumentów, zamiast zapowiadanego elektronicznego systemu obsługi kursantów, pytania egzaminacyjne na prawo jazdy, których nie znają nawet dyrektorzy wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego. Zbigniew Ogiński, prezes Wielkopolskiego Stowarzyszenie Ośrodków Szkolenia Kierowców i Instruktorów, obecną sytuację nazywa katastrofalną.

Wprowadzone zmiany można określić tylko jednym słowem: porażka, dodaje Ogiński
Część z nowych pytań jest przeintelektualizowana, część niepotrzebna – mowi Ryszard Fonżychowski, prezes stowarzyszenia „Droga i bezpieczeństwo”. Po co pytanie o długość drążka zmiany skrzyni biegów?

Elektroniczny system obiegu dokumentów miał ułatwić proces szkolenia i egzaminowania. Problemem jest działanie systemów obslugiwanych przez dwie firmy: PWPW – funkcjonujący w większości wydziałów komunikacji oraz ITS działający w większości WORD-ów. Problem tkwi w przepływie danych pomiędzy tymi dwoma systemami. Miało być elektronicznie, jest kserowanie i przesyłanie tradycyjną

Ministerstwo transportu chce naprawić sytuację nowelizajcą ustawy o kierujących dzieki kórej resort miałby wyłączność na podejmowanie decyzji co do wyboru dostawcy systemu i bazy pytań dla wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego.

Innym pomysłem jest zmiana rozporządzenia w sprawie egzaminowania kandydatów na kierowców i wzorów dokumentów stosowanych. Nowe przepisy zmuszałyby Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych do darmowego połączenia WORD-ów korzystających z produktu ITS ze wydziałami komunikacji, gdzie działa system PWPW.